SEO Nedir ve Nasıl Yapılır?

SEO Nedir ve Nasıl Yapılır?

SEO” (Search Engine Optimization), kısaltmasıdır. Arama motorları SEO işlemleri ile web sitelerini daha kolay bir şekilde taraması için yapılan teknik kriter düzenlemelerdir. (Search Engine Optimization) Türkçe de Arama motoru optimizasyonu demektir. 

SEO, bir web sitesi hakkında arama motorları için yapılan tüm iyileştirme çalışmaları olarak tanımlanabilir. Arama motoru optimizasyonu yani SEO ile amaç web sitesinin değerini artırarak arama motorunda daha üst sıralara çıkması ve dolayısı ile site ziyaretçi sayısının artırılmasıdır. 

 

SEO, arama motorlarına yönelik yapılan iyileştirme ve optimizasyon çalışmalarıdır. Site içi ve site dışı SEO olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. Arama motorlarında yükselmek adına yapılan işlemlerin tamamını kapsamaktadır. 

SEO, Arama Motorlarında sitelerin veya sayfaların üst sıralara çıkarılmasına yönelik yapılan çalışmaları kapsar. 

Neden SEO Yapılmalı? 

Yeni bir web sitesi kurmak önceden ileri düzeyde teknik bilgi gerektiriyordu. Fakat artık WordPress gibi platformlar veSitebaz gibi web tasarım araçları sayesinde çok kolay. 

Ama yeterli değil. Bir web sitesini oluşturduğunuz zaman her şeyi halletmiş olmuyorsunuz. Özellikle yeni ziyaretçiler(müşteriler) elde edebilmek adına SEO’nuzu da geliştirmelisiniz.  

 

SEO’nun temel amacı, açılımı itibariyle “Arama Motoru Optimizasyonu” yani Arama Motorlarında üst sıralarda listelenmektir. Bu amaç da, sitelerde yer alan bilgi, hizmet veya satışların daha fazla ilgili kitleye ulaştırılmasını sağlamaktır. 

SEO; sitelerin doğal yollarla ulaşamayacakları web popülerliğine, doğal görünen yöntemler kullanarak ulaşma sanatıdır. Bu web popülerliği, beraberinde Google sıralama artışını da getirmektedir. 

 

SEO Nasıl Yapılır?

SEO çalışması süreci içinde organik çalışma "Nasıl yapılır?" diye soracak olursak,bu soru için verilebilecek en net cevap organik ve doğal çalışma tekniklerinin etkin bir şekilde gerçekleştirilmesidir. Genel hatları ile bir SEO çalışmasında nelerin nasıl yapıldığını saymak gerekirse ; 

  • Site kodlarının arama motoru optimizasyonu uyumlu olacak şekilde optimize edilmesi,
  • Seo analiz araçlarının etkin bir şekilde kullanılması,
  • Rakip sitenin çalışmalarını takip etmek,
  • Backlink sorgulama siteleri ile rakip sitelerin aldığı bağlantıları takip etmek ve buna göre bir yöntem geliştirmek,
  • Site hızı arama motorları tarafından sevilecek düzeye getirilmesi,
  • İçeriğin makale yazım kurallarına uyacak şekilde düzenlenmesi,
  • Resimlerin hem boyut hem de özgünlük yönünden kontrolü ,
  • Doğal backlink alımı ile sitenize daha fazla referans sağlanması,
  • Rich Snippet (Yapısal veri kullanımı ) ,
  • Anahtar kelimeleri bulma, analiz etme ve içeriklere yön verme çalışması,
  • Sitede bulunan içeriklerin yeterli uzunlukta olması için incelemeler yapılması,
  • Aşırı SEO’ya ve spam’a yol açacak etkenlerden uzak durmak,
  • İçeriği ilk giren olmaya ve özgün olmaya gayret etmek ,
  • Uygun bir domain tespiti,
  • Sayfa otoritesinin artırılması için çalışmalar yapılması,
  • Yerel SEO dizinlerine kayıt,
  • Sosyal medya yönetimi ile sosyal sinyallerin artırılması. Böylece marka bilinirliğine katkıda bulunmak,
  • İtibar yönetimi ile firma-marka güvenini artırmak,
  • Google kalite politikalarına uygunluk,
  • Responsive tasarım ile tüm mobil cihazlarda ergonomik kullanımın elde edilmesi 2018 yılından itibaren AMP gibi teknolojilerin kullanılması,
  • Yapısal veri kullanarak kullanıcıya daha verimli içerik sunmak,
  • Yelp gibi iş ile ilgili dizinlere kayıt işlemleri. 

 Kaliteli bir SEO optimizasyonu; doğru anahtar kelimeleri, tag’leri, şemaları, sunucu hızını ve çok daha fazlasını içerir.


Semantik seo nedir ? 

Semantik SEO gizli anlamsal bağlantıların konu içinde kullanılarak hem kullanıcı deneyimini artırmayı hemde Google yapay zeka algoritmasına uyumluluğu ifade eder. İçerik oluştururken o konu ile ilgili, bağlantılı terimlerin, başlıkları, alt başlıkların makale içinde kullanılması semantik seo uygulaması için yeterlidir.  LSI ( Latent Semantic Indexing – Gizli Anlamsal Uyum ) uyumlu makale üretmek için LSI keyword araçlarından "https://lsigraph.com/" sitesini kullanabilirsiniz. Yine "https://kwfinder.com/ " aracı da oldukça işe yarar ve gizli anlamsal uyumlu anahtar kelime üretme aracı olarak kullanılabilir. 

Sem nedir ? 

SEO ile Search Engine Marketing(sem) kavramları ve arasındaki ilişkiyi yeri gelmişken anlatalım. SEO organik arama sonuçlarında başarılı olmak ve daha fazla trafik sağlamak için çalışmaktır. Sem ise bir reklam bütçesi ile ziyaretçi trafiğini artırma çalışmasıdır. (Google Adwords , Facebook reklam gibi ). Sem ile sürekli reklam gideriniz olur. 

İyi bir SEO çalışmasında ise çok daha ekonomik şekilde hiçbir reklam gideri olmaksızın sitenize gelen ziyaretçi sayısı artırılabilir. Ve buna bağlı olarak müşteri potansiyelinizi yükseltebilirsiniz.


Seo çalışmasını etkileyen faktörler nelerdir?

  • Dünyanın en iyi dijital pazarlama araçlarından biri olan Semrush verilerine göre bir kelimede Google arama motorunda başarı sağlayabilmek için gerekli faktörlerle ilgili detaylı bir araştırma yapılmıştır. Bu araştırmada 600 binden fazla kelime analiz ve on bin civarında site analiz edilmiştir. Araştırma sonrasında ortaya çıkan sonuçlara göre SEO başarısın etkileyen faktörler şu şekilde belirlenmiştir. Vaka analizlerinin ve deneysel çalışmaların teori bilgilere göre çok daha kaliteli olduğu düşünüldüğünde bu faktörleri ezberlemek gerekir diye düşünüyoruz.
  1. Direk web site ziyaretleri (Marka bilinirliğinin yüksek olduğunu gösterir),
  2. Sitede kalma süresi (time on site),
  3. Ortalama oturum başı sayfa sayısı ( pages for session ) ,
  4. Hemen çıkma oranı ( bounce rate ), 
  5. Siteye verilen bağlantıların domain sayısı ( referrin domain ),
  6.  Siteye verilen toplam backlink sayısı (total backlinks ) ,
  7. Siteye bağlantı veren toplam IP sayısı ,
  8. İçerik uzunluğu ve kalitesi ( content length),
  9.  SSL sertifikası (https ),
  10. Site içinde anahtar kelimenin anchor olarak kullanılması,
  11.  Site içinde anahtar kelimenin yazı içlerinde kullanılması,
  12.  Anahtar kelime yoğunluğu (keyword density ),
  13.  Anahtar kelimenin yazı başlığında (meta title) geçmesi,
  14. Anahtar kelimenin açıklama (meta description) içerisinde geçirilmesi, 
  15. İçerikte video olması çok önemlidir, sayfada kalma süresini de doğal olarak artırır.

Siteyi daha fazla kişinin ziyaret etmesi nasıl sağlanır?
 

  • Reklam ile siteye giren sayısını artırmak 

Google Adwords, Facebook ve Instagram reklamları ile ücreti mukabilinde Google ‘da ilk sayfada kolayca yer alabilirsiniz.  Bu yöntem yukarıda da belirttiğimiz gibi sürekli bir reklam bütçesi gerektirir. Bulunduğunuz sektörde rekabet oranının yüksek olması bu giderlerin daha da artmasına sebep olur. Günümüzde bir reklam tıklamasının 15 TL yi bulduğu sektörler vardır. Bu da kaba bir hesapla sitenize 10 ziyaretçi gelmesi maliyetinin 150 TL olduğu anlamına gelmektedir. 

  • Organik seo yöntemleri kullanarak trafik arttırma 

Bu yöntemin en güzel tarafı reklam masraflarının minimize edilmesidir. Doğal sonuçlarda çıkmanın ayrıca kullanıcılara sıcak geldiğine ve daha fazla güven verdiğine dair araştırmalar vardır. Bu şekilde arama sonuçlarında çıkmak için yapılan bazı temel çalışmalar vardır. Bunları genel kapsamda özetlemek gerekirse; strateji belirleme, içerik optimizasyonu, sosyal medya çalışma stratejisi, kullanıcı deneyimini artırma vb. işlemlerdir. 

  • Sosyal medyayı etkin şekilde kullanma 

Sosyal medya da internet sitelerinin alternatif trafik kaynaklarından biridir. Kimi siteler organik trafiğin yanı sıra ciddi derecede hit akışını bu kaynaklardan sağlarlar. Bu yüzden kaliteli sosyal medya hesaplarının marka bilinirliğine ve müşteri artışına ciddi etkisi olacaktır. 

  • Siteye doğrudan girişlerin artırılması 

Marka bilinirliğinin doğal bir sonucu olarak insanların sitenize direk girişlerinin artması da beklenir. Hatta Semrush verilerine gire direk trafik SEO başarısına etki eden unsurlar arasında yer almaktadır. Farklı trafik kaynaklarından biri olan doğrudan girişler de bu yüzden oldukça önemli bir veri olarak kabul ediliyor.